Squadron 42 – tba

Man fühlt sich langsam nicht mehr ernst genommen. Träumt Chris Roberts nur noch oder passiert auch mal was? Mag ja sein, dass ich ihm unrecht tu aber von der Singleplayer Kampagne (um dies es mir nur ging, von Anfang an) ist, bis auf eine handvoll Trailer, nichts mehr gekommen. Immer wieder wurden Erscheinungsdaten verschoben. Und jetzt das:

Squadron 42 will be the focus of our Holiday Livestream in December, where we will preview some gameplay and share our roadmap for its completion.

Our single player campaign, Squadron 42, shares a large amount of technology and content with Star Citizen and both games fuel each other. Technology built for Squadron 42 allows for a better experience in Star Citizen and technology for Star Citizen opens up opportunities that take Squadron 42 to another level. Subsumption is an example of technology that is critical for both Star Citizen and Squadron 42. The Item 2.0 refactor and the Player Interaction Mode were essential for Star Citizen and it is now allowing new and varied gameplay in Squadron 42. Planet Tech, the Zone System and 64-bit precision allows us to expand the playscape for Squadron 42 to solar system scale.

We have a large team working on Squadron 42 and we’ve been making good progress towards achieving my goal to take the Wing Commander style narrative experience to the next level with first person gameplay that moves between foot, vehicles and incredible locations all rendered with a fluidity and quality that you normally only see in pre-rendered cinematic scenes. I am confident it is going to be worth the wait; a game that can hold its own with any other AAA story game.

I am excited to show you some of this in December. And until then I’ll see you at CitizenCon!

Quelle

Im Dezember soll es dann eine Roadmap auch für SQ42 geben. Warum gab es die denn nicht schon längst, wenn so viel dran gebastelt wurde? Ich werde des Wartens müde. Und ich glaube auch nicht daran, dass 2018 irgendwas großes, neues kommt. Ich behaupte jetzt nach der Alpha 3.0 kommt lange, lange Zeit nichts neues mehr. Aber ich lasse mich gerne vom Gegenteil überraschen. So wie Fallout 4 damals. “Hey, wir bauen da an was und Ende des Jahres könnt ihr es spielen.” *Das* war die Art und Weise, wie man Spiele raus bringt. Aber das ist nur meine Meinung.